lördag 15 september 2012

Höst och tiden bara rinner iväg..

Vilket pussel det är med tiden! När man jobbar heltid (plus en hel del övertid) är det inte helt lätt att få tid till att sitta och blogga. Den lilla tid som blir kvar ägnas åt barnen, matlagning, tvättning med mera (och en hel del bakning) med mera. Tyvärr mår inte min kropp så bra av all stress, mitt huvud gör ont, jag får migrän och jag får högt blodtryck. Jag måste helt enkelt lära mig att koppla av de stunder som ändå finns, istället för att rusa runt. Det är det som är så svårt för jag mår ändå bäst när jag jag gör saker. Om jag t.ex. sitter i soffan, vill jag gärna göra något samtidigt som jag tittar på teve t.ex. lösa korsord, spela spel på telefonen, stryka på namnlappar i barnens kläder, brodera, läsa en bok/tidning eller något annat småpill. Jag har helt enkelt SVÅRT för att bara VARA, t.o.m. på jobbet när det är meningen att jag ska ha rast så sitter jag och jobbar då också. Jag skulle behöva gå en "avslappningskurs" eller nåt! 

Cykeltur i höstrusket

1 kommentar:

Anonym sa...

Avslappningkurs lät som en hit!! Jag brukar försöka intala mig att det ändå är familjen som är viktigast och som därför borde prioriteras högst, men jag lyckas inte alltid så bra utan kör på med en massa grejer som jag kanske borde prioritera bort för att orka mer... Svårt det där.