tisdag 7 augusti 2012

Språkutveckling och kalasplanering

Barnen fyller ju snart hela 2 ÅR, stora tjejer har det blivit. Det händer så otroligt mycket med deras utveckling just nu, det är inte BARA trots och skrik. Det "största" som händer är nog språket tror jag. Från att mest ha härmat oss så kan man nu nästan ha "riktiga" samtal med dem. Det är mycket treordsmeningar och faktiskt till och med fyraordsmeningar då och då. Astrid kan t.ex. säga "inte sitta där, mamma" och om jag ställer en fråga kan hon säga "okej, mamma". Signe pratar även hon mycket och hon kan ofta prata om saker som hänt flera timmar tidigare. Det är helt underbart att följa och som sagt så händer det så otroligt fort. Det är nya saker varje dag.

Jag håller för fullt på att planera deras kalas, vad jag ska baka med mera. Det blir en "experiment-tårta", jag är verkligen ingen van tårtbakare. Rättare sagt så är ju hela mitt bakintresse ganska nytt, så det är mycket som är första gången för mig! Jag har hittat det här receptet som jag blev inspirerad av. Det är ju en ganska avancerad tårta, men jag tänkte eventuellt göra om den lite. Vi får helt enkelt se vad det blir till slut!

Barnens mormor och morfar har en fin cykelvagn som är perfekt att ha på sommaren!
På de här bilderna ser det ut som att Astrid (till höger) är mycket större än Signe, men så stor skillnad är det INTE i verkligheten!

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Vad skoj att planera kalas och så :)

Pernilla sa...

Jaa det är super härligt =)

Anonym sa...

Det är verkligen fantastiskt att följa sina barns språkutveckling! De blir så stora då! Och de är så fina dina stora tjejer! :)