torsdag 21 juni 2012

Midsommar, 1 års jubileum och magproblem


Usch vad jag är passiv här just nu, det tycker jag definitivt INTE om! Dock har det inte riktigt funnits varken tid eller ork. Jag var till läkaren idag av många anledningar, hade en hel del att kolla upp. Jag har ju fått nog av att ha migrän så ofta som jag har haft nu, det var dessutom dags att kolla upp min ämnesomsättning (har låg och äter Levaxin) och sen tog jag, bara så där lite apropå, upp att jag haft ont i magen i några dagar. Det visade sig att jag har högt blodtryck och ska medicineras mot det, och de tabletterna fungerar även förebyggande mot migränen. Så det var ju bra. Min mage oroade läkaren och hon kunde inte riktigt svara på vad det var. Hon tyckte jag skulle åka in akut till sjukhuset om de fortsätter/blir värre. Det var i förrgår det startade, min mage är konstant spänd och gör SKITont. Den är hård och stum, som att det ligger en bebis och trycker. Jag har dock tagit TVÅ graviditetstester OCH jag har spiral så jag är INTE gravid! Tack och lov eller tyvärr, beror på hur man ser på saken... ;-) Jag tror att det är mina tarmar som lever rövare, varför vet jag inte. Jag kan tillägga att jag inte är förstoppad så vi kan utesluta det också. Hehe

Imorgon är det midsommarafton och faktiskt precis 1 ÅR sedan jag skrev mitt första blogginlägg! Och det är tänkt att vi ska åka ut till min systers landställe imorgon bitti. Dock ska tyvärr sambon jobba hela helgen, så det blir inte mycket semester för min del... ;-) Det ska ändå bli skönt att komma iväg! Om jag nu inte blir sämre i magen, då lär det ju bli ändrade planer. Suck. Nu ska jag packa och sedan baka tårtor, som vi ska bidra med.
Ni får iaf ha en underbar midsommar! Kram till alla!

Inga kommentarer: