lördag 9 juni 2012

Lördagen den nionde juni

Ungarna ska nog också få några nya sommarkläder!
Så kom ÄNTLIGEN skattepengarna (igår alltså)! Som jag skrivit förut, fick vi en ganska stor summa pengar, som går direkt till vår resa. Vi alla längtar ihjäl oss efter att få åka iväg, till och med barnen pratar hela tiden om att åka flygplan! Jag ÄLSKAR ju listor och planering så jag håller på för fullt att förbereda resan. Jag kanske lägger upp en packningslista sen! 
Imorgon ska vi iväg för att shoppa lite sommarkläder, jag har verkligen INGA kläder som passar! De här två åren efter barnens ankomst har jag pendlat upp och ner i vikt (dock finns "pösmagen" kvar oavsett vad jag väger, blir nog aldrig av med den!). Och jag var så DUM att jag anpassade min garderob då jag vägde som mest, för jag var så trött på att nästan bara ha för små kläder. Jag gjorde helt enkelt av med massor av kläder som jag tyckte jag för små. Nu har jag BARA kläder som är FÖR stora. Suck! Dessutom har jag inte haft möjlighet att köpa så mycket kläder, så de jag har är inte riktigt så "up to date" som jag kanske skulle vilja...

4 kommentarer:

Maria - mamma till ps-trillingar plus två! sa...

Det är inte helt lätt det där med kläder. Hoppas du hittar nåt bra. Så skönt att få resa iväg snart. Vi tänkte åkt iväg en vecka men det visade sig att man inte får åka med tre barn under två år på två vuxna... Så det blir till att stanna i Sverige i år, tråkigt men så är det.

Bra att ni fick till passena till flickorna.

Kram

Fiffi sa...

Jag önskar oxå att jag fick en STOR summa pengar tillbaka men jag får dessvärre inte tillbaka något alls :O(
Får hoppas på nästa år!
Var skall ni resa och när?
Kram

Fröken M - Vinn en Pino goodiebag ! sa...

Åh va härligt att lägga pengarna på en resa !! vart bär det av ? Kram

petra-tvillingmamma sa...

Kul med lite shopping.. =)
Jag började faktiskt packa så smått idag, jag längtar så mycket så jag tänkte att tiden skulle gå lite fortare. Men måste handla lite inför resan i veckan.
Vi åker ju nästa måndag =)