torsdag 12 januari 2012

Föräldramöte och fortsatt sjukdom

Astrid är fortfarande dålig, har nu varit det en vecka (med lite glapp). Jag trodde Signe skulle få en släng igen, men hon verkar nu bli bättre och bättre. Sambon är dock värst sjuk idag. Så nu är jag ganska skraj att jag ska insjukna också. Det värsta är ju om jag är sjuk så att jag inte kan börja jobba på måndag. Är SÅ laddad ju! Men än så länge är jag (peppar peppar) frisk som en nötkärna. Var iväg på föräldramöte nu på kvällen faktiskt. Förskolan verkar vara hur bra som helst! Både lokaler och personal verkar kanon, så man kan ju hoppas att någon däruppe ändrar sig och bestämmer att huset inte behöver rivas. Folk får helt enkelt se till att sluta flytta hit, så att man inte behöver bygga fler lägenheter!! 


Jag håller på att skriva ett inlägg vardera om Signe och Astrid, hur de är och vad de tycker om just nu. Men de är under produktion. :-)
Ett hyfsat vanligt förekommande fenomen här hos oss!
Just ja, jag höll på att glömma! Vi var ju till läkaren i morse. Men det blev vi inte klokare av, inte ett dugg. Fick inte några svar och ingen hjälp! Börjar bli lite less på BVC/VC faktiskt! De säger mest att det är så ibland och det går nog över... Nu pratar jag just om deras matvägran, inte om magsjukan. Men f-n jag bryter ihop snart! Det är rent ut sagt SKIT-jobbigt att de inte äter. Och jag (vi) vill ha hjälp hur vi ska göra! 

2 kommentarer:

Fnulan sa...

Jobbigt,,, jag är inget proffs men när jag jobbade på dagis hade vi ett matvägrande barn. Vi kopplade in barnpsykolog och det vi fick lära oss var att låta det vara. Hon sa att den enda makten ett barn har mot sina föräldrar är att vägra äta. Och om man tjatar och gnatar så vinner dom. Man måste se till så att dom dricker men INTE göra matsituationen till ett krig. Det fungerade...

Cicci sa...

Men oj din stackare! Har ni inte ngt annat bvc som ni kan byta till? Ni måste kunna känna att ni får hjälp och bemöts på ett sätt som man förväntar sig bemötas som orolig småbarnsförälder.
Håller tummarna för att brudarna hittar matglädjen snart så att stenen släpper från ditt hjärta.
Åh vad roligt med info om vad kidsen kan vid en viss ålder. Kanske hakar på det, men som du säger så är det ju så lätt att jämföra.
Kram