fredag 25 november 2011

Bajsfest. Jag varnar känsliga läsare.

Puh säger jag bara. 
På eftermiddagen idag åkte jag in till stan med ungarna för att möta upp min sambo, efter han slutat jobba. Vi tänkte att vi skulle hinna shoppa lite julklappar och födelsedagspresent till barnens kusin. Vi shoppade en del, sen gick vi till en restaurang (barnvänlig) och åt. Jag åt en härlig köttbit, med klyftpotatis och pepparrotscreme (underbart), barnen och sambon åt Wallenbergare. Nog det lyxigaste barnen ätit hittills i sina liv. Men de var väl inte överdrivet förtjusta. Efter det urartade ALLT! Sambon gick för att byta Astrids bajsblöja, men oj sådan tid det tog tänkte jag. Helt plötsligt hör jag honom skrika efter mig genom restaurangen (han hade ringt, men jag hörde väl inte). Jag skulle prompt komma genast. Jag fick snabbt packa ihop alla våra saker, ta Signe på armen och in med monstertrucken och allt in på toaletten. Det visade sig att Astrid hade bajs ÖVERALLT! Det kan tyckas som ett mindre problem, men det fina i kråksången var att mamman utan hjärnceller, av någon anledning, inte packat med extrakläder. Och tvättlapparna fanns det typ bara några få av. Och det visade sig sen att Signe hade gjort precis likadant, fast kanske inte riktigt lika mycket. Härligt härligt. Jag är väldigt förvånad över att det inte var någon som bankade på toalettdörren, vi var nog därinne mer än en halvtimme! Fy f-n säger jag bara, svettiga som attans var vi. Det enda vi kunde göra var att torka bort så mycket som möjligt från kläderna, sätta på en ny blöja och sätta på kläderna igen. Usch och fy. Storsanering väntar imorgon, de knoppade väldigt snabbt in här hemma. Astrid la av en liknande blöja till innan hon somnade, men då var vi i alla fall hemma och kunde ta hand om det ordentligt.


Mamman har nog lärt sig en läxa nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare! Er föräldrar alltså, barnen klarar sig alldeles säkert! ;) Förstår att ni blev svettiga... Minns när vår stora tjej kissade på sig på stan och jag glömt extrakläder... Köpte lite nya kläder den gången. :)