torsdag 6 oktober 2011

Ett koppel kanske?

Idag har jag varit iväg på vårdcentralen med kidsen. Både Signe och Astrid har länge haft "knottror"/utslag på kinderna, "torrfläckar" lite här och där, och lite andra eksemliknande fläckar. Vi har ju pratat med BVC ett flertal tillfällen och där har de bara sagt att vi ska smörja med Miniderm och eventuellt Mildison. Detta har vi gjort under ganska lång tid, men jag tycker inte det blir någon skillnad. Det blir ibland bättre och ibland sämre, men det blir aldrig bra och detta oavsett krämer. I alla fall så fick vi träffa en läkare idag och jag trodde att vi då skulle få en remiss vidare. Men läkaren sa bara att detta var vanligt och ingenting man kan göra något åt, förutom att fortsätta smörja. Med Miniderm, Mildison men även någon annan starkare (som jag nu inte kommer på namnet på). Jag är skeptisk. Men jag får väl gå till apoteket imorgon och börja smörja!
Jag har ju tidigare nämnt att det är svårt att göra ärenden och liknande med barnen. Idag var inget undantag. När vi skulle in till läkaren, gick vagnen såklart inte in genom dörren. Jag anade redan då vad som komma skulle. Att ha två stycken i knäet funkar inte riktigt längre och för att göra det ännu mer spännande hade läkaren placerat flera gigantiska högar med viktiga papper på britsen (smart)! Jag blev något stressad, hålla koll på barnen, prata med läkaren samtidigt, ta upp ett barn för att han ska kunna undersöka, samtidigt ett annat barn som röjer runt. När vi äntligen var klara ville såklart inte barnen sätta sig i vagnen igen, gallskrik och en rymde medan jag satte en... Ja puh säger jag! Ibland hade ett koppel inte varit fel! ;-)

Inga kommentarer: