lördag 10 september 2011

Giftastankar


Idag fick jag följa med en kompis, när hon provade ut bröllopsklänningar (hon ska gifta sig nästa sommar). Jag är ju själv förlovad med min sambo (fästman heter det väl då egentligen) och har ganska nyligen kommit överens om att vi ska gifta oss. Helst av allt ville vi att det skulle bli nästa sommar, men förnuftet bestämde att vi måste vänta till sommaren efter. Alltså 2013. Ja det är lååååååång tid att vänta. Jag är en riktig planeringsmänniska, så jag har ju såklart redan börjat spåna (tillsammans med min sambo förstås). Därför var det lite speciellt att följa med min kompis idag. Min sambo sa innan jag åkte: Nu kommer du inte hem med en klänning, hör du det! Till saken hör att vi skulle till en outlet och priserna var extremt låga, så den risken fanns verkligen. Men jag fick koncentrera mig, och fokusera på att det var min kompis dag. Helt klart fick jag i alla fall idéer på vad jag skulle vilja ha. Problemet är att min kompis verkligen har en perfekt kropp för klänningar och alla, ja verkligen alla, klänningar satt perfekt på henne. Så kommer det inte vara för mig! Jag ska avvakta ett tag, ett ganska långt tag, innan jag går och provar ut klänningar. Innan dess hoppas jag förstås att jag kommit igång med träning och så. MEN, fundera ut vilken stil jag vill ha. Det får jag. Faktiskt. 

Inga kommentarer: