onsdag 21 september 2011

Bilresan

Dagen då vi åkte till landet gick det mesta fel. Det tar några timmar i bil att komma dit och bilen var full. Helt otroligt vad mycket packning man behöver när man bara ska vara borta några dagar. Detta innebar att det var trååångt. Det är ganska trångt även i vanliga fall pga bilbarnsstolarna, men nu var det ännu trängre. Jag satt obekvämt, väldigt obekvämt. Vi tog en paus vid en mack, det skulle kissas och tankas. När vi kör iväg igen upptäcker jag till min förskräckelse att min plånbok är borta. Min sambo som körde blev ganska ordentligt stressad (ett under att vi inte hamnade i diket) och jag letade och hyperventilerade. Vi bestämde oss ganska snabbt att vi måste tillbaka till macken, plånboken fanns inte i bilen så då måste den finnas vid macken någonstans. Jag gick under tiden igenom i mitt huvud, allt som fanns i plånboken och kort som ska spärras. Det tog dessutom ett tag att komma tillbaka till macken, såklart var det långt att åka till nästa avfart och möjligheten att vända. Nu var hela familjen i upplösningstillstånd, jag letade som en tok, min sambo körde rally och barnen skrek såklart (blev väl påverkade av vårt beteende). När vi kom fram till macken, gick min sambo för att leta och när han kom tillbaka tomhänt bestämde jag mig för att ringa till banken. Jag ringde upp och en röst sa "du har plats 49 i kön", i samma stund ser jag plånboken inkilad mellan sätena. Pinsamt, den låg i bilen iaf. Puh. Så on the road again, och där kom jag på att barnens skor står kvar i hallen där hemma. F-n. Är det någonstans man är när man är på landet så är det ju utomhus! Säkert blött i gräset och barnen vill ju gå mest hela tiden. Suck! (detta löste sig sen, min ena syster som har nyckel hem till oss fick åka och hämta dem och sedan leverera dem till min andra syster som också skulle till landet). När vi äntligen är framme och ska andas ut....börjar min sambo packa ur bilen, men kommer på att han ska rätta till den så att ytterligare en bil ska få plats. Så vad händer? Jo han kör över en barnstol. Som spricker såklart. Vid det läget ville vi nästan bara åka hem. Det tog lite emot att elda i den öppna spisen (vilket är nödvändigt på kvällen), tänk om vi skulle tända eld på hela kåken?!?!

1 kommentar:

♥ Sojka ♥ sa...

Jasså där ser man! Varför inte passa på att kolla in min tävling. Gå in och kolla på min sida för dem har fina skal till bra pris till den telefonen! :)
Kram!